Lilla Gotland..

Vissa dagar vill jag bara bort från den här ön. Trött på att alla vet allt om alla och snackar skit om alla! Nu tror jag inte att det snackas så mycket om mig längre, men en period kunde jag knappt gå på stan utan att det kändes som att alla dömde mig. Det var ganska många år sen nu. Det var på den tiden jag var lite wannabe gangster. Sen dess har jag gjort allt i min makt för att tvätta bort min stämpel. Men det kommer sitta kvar, antagligen resten av mitt liv. Har folk en gång börjat kolla snett och fått fördomar om en så är det negativa det första dom tänker när dom ser en, även fast det kanske bara är helt undermedvetet. Negativa saker fastnar lättare än positiva.. En sak till om Gotland: det är ganska kul att när folk skriver om någonting någon har gjort, utan att nämna namn, så fattar man oftast vem det är ändå ;) Det finns liksom inte så många att välja mellan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback